Facebook – Jak na ideální fotky s ideálními rozměry?

Vaše úvodní a profilová fotka jsou jedny z prvních věcí, které lidé uvidí, když navštíví Váš soukromý nebo firemní profil na Facebooku. A to je přesně ten důvod, proč je nutné si dát na nich záležet a vyvolat tak nejlepší první dojem.

I když to zní jednoduše, není to tak lehké, proto jsme tady my, abychom Vám pomohli. Pojďme se na to podívat detailněji.

1. Profilová fotka

Profilová fotka se zobrazuje u každého Vašeho příspěvku, komentáře nebo sdílení.

 

Základní požadavky:

  • fotka musí mít rozměr minimálně 180 x 180 pixelů
  • vždy bude oříznuta tak, aby se z ní stal čtverec
  • na stolním počítači má rozměr 160 x 160 pixelů, na tabletech 140 x 140 pixelů a na většině telefonů 50 x 50 pixelů

 

Jak je vidět výše, profilová fotka může mít velikost od 160 px až po 50 px, proto je nutné dbát na to, aby byla jasná, výrazná a čitelná na všech zařízeních. Většinou se zde zobrazuje fotka obličeje, logo firmy nebo začáteční písmeno názvu firmy. Nedoporučuje se její častá obměna.

 

2. Úvodní fotka

Úvodní fotka se zobrazuje na pozadí profilové foty. Vždy je zobrazena přes celou šíři profilu.

 

Základní požadavky:

  • fotka musí mít alespoň rozměr 399 x 150 pixelů
  • nejrychlejšího načtení dosáhnete se souborem sRGB JPG při rozměrech 851 x 315 pixelů a velikosti menší než 100kB
  • na stolním počítači má rozměr 828 x 315 pixelů, na tabletech 640 X 360 pixelů a na většině telefonů se NEzobrazuje

 

Úvodní fotka nám díky svým rozměrům poskytuje větší prostor ke kreativní sebeprezentaci. Využita může být k přidání slov, vět nebo různých životních mouder. Firemní stránky tuto plochu mohou využít k propagaci akcí, soutěží nebo k zvýraznění svých produktů či služeb. Úvodní fotka se na rozdíl od profilové doporučuje měnit častěji, často v souvislosti se změnou ročního období, významné životní události nebo nálady.

 

Má Vaše oblíbená fotka úplně jiné rozměry? Nezoufejte, Facebook Vám při nahrání fotky umožní s fotkou trochu pohybovat a umístit ji tak co nejlépe. Ale i přesto doporučujeme oslovit profesionálního grafika a na fotkách nešetřit.

 

Nezapomeňte, že všechny úvodní a profilové fotky jsou veřejné. To znamená, že úvodní fotku uvidí všichni návštěvníci Vaší stránky. Úvodní fotky musí dodržovat podmínky použití stránek a nesmějí být klamavé nebo zavádějící nebo porušovat něčí autorská práva.

 

Oficiální grafická pomůcka Facebooku:

 

Ukázka skvělých grafických prací, které určitě návštěvníka zaujmou:

 

 

 

 

 

 

 



SEO

je nejlepší technická a marketingová metoda pro to, aby byly Vaše stránky na internetu vidět. A to je v internetovém světě nejdůležitější.

Dozvědět se více o SEO ...

SEM

je forma internetového marketingu, která zvyšuje viditelnost stránek ve výsledcích vyhledávačů pomocí optimalizace a podpory marketingu.

Dozvědět se více o SEM ...

Nahoru